Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritická místa v řešení konstrukčních úloh u žáků-uprchlíků z Ukrajiny
Kukhtenko, Anna ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
i i Kritická místa v řešení konstrukčních úloh u žáků-uprchlíků z UkUDMiny Bc. AnnD .ukKtenko .DtedUD PDtePDtiky D didDktiky PDtePDtiky t p i MgU. MicKDl ZDPboM, PK.D. V N Konstrukční úlohy jsou považovány za jedny z nejobtížnějších úloh ve výuce matematiky, jelikož jsou propojením prostoru geometrických objektů a vztahů (teoretického) D pUostoUu grafických entit (reprezentačníKo). Pro žáky-uprchlíky z Ukrajiny, kteří v důsledku vilky na Ukrajině v roce 2022 prošli traumatizujícím zážitkem emigrace a přizpůsobování se novému prostředí, mohou tyto úlohy představovat další specifické výzvy. V UiPci pUice Me provedena analýza českých a ukrajinských učebnic, zkoumány odlišnosti postupů a metod řešení, individuální zkušenosti a připravenost žáků-uprchlíků, kteří se chystají na české školy. Metodologie je založena na kvalitativním výzkumu, který zahrnuje práci se skupinou žáků z UkUDMiny s pracovním listem a rozhovory se samotnými žáky pro objektivnější zhodnocení výsledků. Na základě těchto poznatků mohou být dále navrženy a propracovány vKodnp pedagogické strategie a přístupy, které lépe podporují úspěšnost a adaptaci těchto žáků v prostředí školního vzdělávání. Klíčová slova .onstrukční úlohy, žáci-uprchlíci, žáci s odlišným mateřským jazykem, kUiticki PtstD PDtePDtiky
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka dějepisu
Tlučková, Kristýna ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ na území ČR hlediska náro dosavadní stav poznání na poli vzdělávání žáků s oboru dějepisu bývám se vyučovací předmět dějepis Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi učiteli dějepisu, které ejich zkušenosti s výukou žáků s Hlavní náplní praktické části je kvalitativní šetření mezi několika učiteli dějepisu a jejich žáky, provedené pomocí ů závěru práce sepsána metodická doporučení pro učitele dějepisu při práci se žáky s Klíčová slova Žáci s vícejazyční žáci výuka dějepisu dějepis žáci metodická doporučení
Inkluzivní vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole
Schrotterová, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá tématem procesu inkluze na základní škole. V první části práce nalezneme teoretický základ problematiky, tzn. co je inkluze, jaká legislativa se k němu váže a jaké kroky napomáhají k tomu, aby tento proces probíhal co nejúspěšněji. Velká část je následně věnována konkrétně žákům s odlišným mateřským jazykem (zkracováno žák s OMJ). Cílem práce je jednak zjistit, jakým způsobem probíhá přijetí žáka s OMJ do české školy a dále také zhodnotit metody a možnosti, které má škola při tomto procesu. Vedle těchto obecných předpokladů je cílem zjistit, jakým způsobem na příchod žáka - cizince reagují spolužáci a třídní učitel. Výsledky ukazují, že na vybrané základní škole proces přijetí žáka s OMJ probíhá velice dobře. Žáci vnímají spolužačku z jiné země velmi pozitivně a stejně tak se převážně staví k myšlence začleňování žáků- cizinců do českých školy obecně. Paní učitelka je s výkony a průběžným zlepšování této žákyně také velmi spokojená. Žákyně dosahuje dobrých výsledků v procesu vzdělávání, a navíc se velmi dobře začlenila do třídního kolektivu, ve kterém našla přátele. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, žáci, s odlišným mateřským jazykem, základní škola
Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci
Wudiová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce na téma "Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci" prezentuje teoretický rámec vzdělávání těchto žáků. Definuje základní pojmy, představuje statistické údaje o četnosti žáků - cizinců na českých školách, legislativní rámec a hlavní příčiny náročnosti vzdělávání žáků - cizinců. Cílem empirické části je zjistit připravenost pedagogů na práci s žáky - cizinci, osobní postoje učitelů ke vzdělávání těchto žáků a hodnocení dostupnosti pomůcek a podpory. Výsledky jsou prezentovány analýzou provedených kvalitativních rozhovorů. Z dat vyplývá nedostatečná připravenost pedagogů na výuku žáků - cizinců v rámci vysokoškolského studia a omezená nabídka kurzů dalšího vzdělávání v oblasti, přestože jsou tyto kurzy pedagogy hodnoceny jako přínosné. Hodnocení náročnosti výuky je velmi individuální, odvíjí se především od úrovně jazykové vybavenosti jednotlivých žáků a také od podobnosti mezi mateřským jazykem žáka a češtinou. Na nabídku podpory učitele v této problematice má velký vliv konkrétní škola. KLÍČOVÁ SLOVA žáci - cizinci, žáci s odlišným mateřským jazykem, pedagogika cizinců, žáci se SVP, interkulturní komunikace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.